söndag 13 april 2014

Påskinspiration

Påskpynt inköpt på BoutiqueViolen. Se min floristblogg HÄR

Det är fint att göra reden stora som små.
 
Mini ormbunkar.
I vårt kök
ett litet fågelbo.
Min lilla gullviva som kommer upp troget varje vår.
Lite påsk arrangemang vid entrén. 
Katten inne i värmen och jag pyntar ute i den kalla blåsten.
Ja vad gör man nu när det snart är Påsk.
Här har jag planterat tulpaner som har lökarna kvar.
Likaså i järnsängen.
En vår-äng i en säng.
 En påskbukett med syren, anemomer, ranunkler, tulpaner och en syrenkvist.
 Jag längtar till att syrenerna ska börja blomma ute.
 Ett litet rede med godis i buketten.

10 kommentarer:

EM sa...

Helt underbart, som vanligt... det är verkligen vår och påsk på gång hos er.
Här är allt i väntans tider.
Jag håller på att köpa ihjäl mig när det gäller fröer och lökar och växter... men det är alldeles för tidigt att sätta ut än... så det går snart inte att komma in i tvättstugan, där jag har mina sådder...
kram elsamarianne

maria at inredningsvis sa...

ÅHHH vilket fint påskpynt :) och katten va ju bara SÅ söt haha....jag har själv två söta kattsyskon som busar vid datorn när jag bloggar.

Ha en superskön påskhelg :)

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

Vardag och flärd sa...

Så många vackra arrangemng du gjort och den lilla porslinsfjärilen är så söt! Blomsterängen i sängen - underbart!
Ha en fin påskvecka!
Kram Eva

Lindas plats sa...

Vad fina bilder du lagt upp.
Jag hoppas att du haft en bra helg
Kram Linda

Browneyedgirl sa...

Jättefina bilder :)
Här är påskriset på plats och jag och barnen ska klä det idag.
Sen ska jag se om jag lyckas fixa ägg ljuskoppar, eller hur jag ska förklara, skrattar. Bild kommer om jag lyckas. Kram och ha en fin dag

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhh vilka vackra blomsterarrangemang :)
Man blir så glad av dina vackra och färgglada bilder!
Hopas vi får fint påskväder sp man kan vara ute o få en liten färgklick på näsan också :)
Stor kram
Jessica

Med en doft av lavendel sa...

Önskar dej en skön och fin påsk.
kram Annika

fianathome sa...

Så fina bilder du bjuder på. Här är allt annat än påskpyntat...köksrenovering mm
Ha en skön annandag påsk.
kram
Fia

Unknown sa...

Hejsan!
Så himla mycket fina blommor, önskar jag vågade satsa och skola om mig till florist som du....vore en dröm :).
Kollar dim blomblogg ofta men har blivit dålig på att kommentera.
Underbara skåp ni visar i förra inlägget, antar att Dick byggt alla själv. Han är verkligen bara sååå duktig.
Ha de gott, kram Ing-Britt

maksumuistutus sa...

The word inspiration is really fitted to all your photo's ,last easter really have a great time in fact that time i forgot that i have a debt in debt collection agency.